Alla inlägg under maj 2011

Av Martina - 27 maj 2011 12:03

Har ju fått kontrakt fram till januari nu, men kan inte låta bli att drömma om en egen lägenhet, som jag kan göra fiiiin. Vill bo in mig ordentligt och känna mig helt och hållet hemma. Så jag håller ögonen öppna. Drömmen är förstås att bo i ett sekelskifteshus med högt i tak, spröjsade fönster och allt som hör gamla hus till. Färgpaletten jag tänker mig är nån av dom här:

 


Här är två lägenheter som det är visning på nästa vecka (och jag är "inbjuden").
Först en lägenhet på norr. Egentligen liiite långt från stan (egentligen inte, men jag har blivit lite bortskämd iochmed hur bra jag bor nu)
Jag vet inte hur, men jag har fått för mig att jag ska bygga en specialsäng. Semiloftsäng med plats för bland annat tvbänk under. I hörnet står en sån Expedit med skrivbord.

   


Nummer två är även den i ett gammalt underbart hus. Denna ligger i Vasastan, där jag helst vill bo om jag inte hamnar nånstans ännu centralare eller i mitt nuvarande område.

   


Tro det eller ej, men jag bor hellre i en etta med bra planlösning, helst sovalkov än en liten tvåa. Jag gillar lite compact living, roliga lösningar och att ha "översikt" när jag ligger och ska sova. Den dagen jag har en stadig ekonomi bor jag förstås gärna i nåt större, men nu styr ekonomin rätt rejält.
Här är två andra billiga och bra objekt som jag hoppas få erbjudande på.

   


Spänningen är olidlig! Men det är skönt att jag har tid på mig att spara lite poäng om jag inte skulle få nån av dessa :)  

Nu ska jag ta och snyta mig för typ femhundraelfte gången idag och sen blir det städa så det är fint när min raring kommer. Äntligen fredag! <3

Av Martina - 25 maj 2011 19:42

Inget tema alls på dagens inlägg, det blir säkerligen rätt tråkigt faktiskt.

Idag har jag varit på jobbintervju. Men med ca 1400 konkurrenter om 15-16 jobb är jag skeptisk. Hoppas kan man ju göra!

Och så har jag nu kontrakt på 8 månaders boende till vilket känns skönt. Håller fortfarande lite utkik, vill gärna ha min egen lägenhet, men nu behöver jag inte panikleta. Mer ÖBOpoäng till mig!

Glöm inte bort din mamma på söndag, då är det mors dag! Min mamma har redan fått en liten present men har en till. Som tur är fattar hon inte hur hon kommer in på bloggar så hon ser nog inte detta :)
Med inspiration av en ljuslykta från Lagerhaus har jag gjort en egen. Det står "Mamma, du är lysande". Fint paketgrejs finns på Lagerhaus vill jag lova!

    


Förhoppningsvis ska jag få iaf liiiite mer ordning på alla kläder som hamnar på fel plats med min nya dörrhängare, också den från Lagerhaus.
 


Nä jag orkar och vill inte mer nu, tror jag har feber. Nu är det dags för lite feberstädning :P

Av Martina - 5 maj 2011 15:39

Efter mitt otroligt inte efterlängtade tandläkarbesök råkade jag gå in på myrorna och komma ut med en lampfot + skärm som ska göras om. Väldigt passande med tanke på den planerade pysselkvällen med och hos min rara lilla mor, även i sällskap av rara lilla Hanna :)

    
Tyger inhandlade på Panduro. Det gröna i bakgrunden är sådär "Watt&Veke"-glansigt.

På Myrorna såg jag även ett bord med hjul som skulle kunna bli huuur fint som helst med lite pimpning. Det kakelaktiga är trä, men tänk så snyggt det skulle kunna bli med nån härlig mosaik och nån rolig färg på stommen istället, VILL HA!


      
Ska man kanske önska sig ett bord från Myrorna i födelsedagspresent...?

Återkommer med resultatet från pysselkväll senare!

Over and out.

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards