Direktlänk till inlägg 5 februari 2013

Jäkla vinter

Av Martina - 5 februari 2013 18:46

Jag hatar vinter. INGET gott för den med sig. Men en jäkla massa tråkigt ; snö, blask, oskottade vägar, förseningar, blöta / skitiga kläder, C och jag får mindre tid tillsammans, det är MÖRKT, det tar längre tid att gå (om man orkar ge sig ut i äckelvädret) och framförallt - SJUKDOMAR! Mitt immunförsvar verkar upphöra på vintern. På en månad har jag haft en omgång magsjuka och inte mindre än TVÅ förkylningar, varav jag dras med den ena as we speak! Den har hållt på i en vecka nu och är inte ett dugg bra. Men imorrn blir det jobba. Har inte råd att vara sjuk mer! Usch äckliga vinter... Så förbaskat skönt att vi är inne i februari nu åtminstone. Januari var en lång, tråkig månad som inkluderade stora misslyckanden.
Ja, som ni märker är jag lite pessimistisk till vintern... Min mentala hälsa mår inte bra av mörker och elände. Tror det är därför jag blir sjuk mycket. Min fysiska och mentala hälsa är ganska tajta buddies och när den ena mår dåligt gör den andra också det. Så nu får det allt ta och hända nåt kul och bra snart!
Soooom en tatuering! 16e april smäller det igen, då blir det den efterlängtade ugglan på benet. Vill ha mycket färg på denna. Är lite i valet och kvalet hurdan uggla jag ska ha dock... Antingen en lite mer åt old school-hållet, bild 1. Eller en något mer realistisk, bild 2, för det gör Fru Duva så ruggigt bra. Haha, ruggigt, ugglor, rugguggla. Känner mig som en sån! Ihop med ugglan ska det vara lite lull-lull, såsom blommor, nån diamant och en klocka eller kompass.


   



Annars går jag mest och tänker på hur mycket jag vill bli sambo.

 
 
Andrea / Tasty Tips Blog

Andrea / Tasty Tips Blog

5 februari 2013 21:58

Ja fy fan jag instämmer om vintern.... BLÄ!

Sjukt snyggt men uggla, spännande! Avis är jag, vill ju också gadda mig.

http://tastytipsblog.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 4 mars 2016 08:53

Hej och välkoma till min oerhört ouppdaterade inredningsblogg. Det blev lite många bilder och så, så tänkte att det smidigaste är att göra detta i ett blogginlägg. Så här gör jag mina egna labels, finns kanske smidigare sätt men detta funkar för mig ...

Av Martina - 9 juli 2015 10:14

Hoppla hej, var ett tag sen jag uppdaterade den här bloggen. Inredning och annat skoj är inte riktigt prio när man inte kan köpa nåt, men nu jobbar jag för stunden på IKEA så har både lite pengar över och inspiration! :)Idag tänkte jag dock visa mass...

Av Martina - 22 oktober 2013 11:18

Har väl inte direkt nåt speciellt att skriva om en regnig händelselös (hittills) dag som denna. Sitter hemma, i nya Karlstadhemmet, och gör det jag gör till större delen av dagarna - letar jobb, kollar facebook/pinterest/instagram/mailen 500 gånger, ...

Av Martina - 11 september 2013 18:50

Åh om man ändå vore rik. Satan i gatan vad brutalt snyggt man skulle ha det hemma. Mycket av det jag gillar är ofta så himla dyrt, eftersom jag är stort fan av industristilen. Men, ibland finns det ju faktiskt guldkorn på billiga ställen. Som Rusta. ...

Av Martina - 3 september 2013 11:45

Nu är det då äntligen dags. Christer ska bli min sambo. Vi ska träffas varje dag. Och lyxa till det med vardagsgrejer. Som att storhandla tillsammans! Inget mer "fan, jag hade visst ingen mjölk, det var hemma hos honom det fanns massor" och sånt. No ...

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards