Alla inlägg under januari 2012

Av Martina - 16 januari 2012 22:24

Har haft min kära mor på besök, det blev lite macka och choklad och prat om både ditten och datten. Bland annat hallen och hur jag vill ha den. Jag anser att hallar kan man ha lite kul med, spåra ur lite. Jag vill att man ska få en härlig känsla av en hall. Den ska liksom sätta stämningen för mitt hem. Christer är inte alltför förtjust i min eventuellt framtida halltapet men jag har helt snöat in på den här underbara tapeten, så det är ju tur i oturen att vi inte blir sambos på ett tag. Planen är att ha den längs ena långväggen och måla resterande väggar i passande färg.


   
 

Och så med lite roliga accesoarer:


   



Mitt största problem med hallen är förvaringen, men det är väl det som brukar vara kruxigt med hallar. Det ska vara skor, jackor och förvaring för diverse prylar (särskilt vintertid). Vill ogärna ha så mycket möbler i hallen, särskilt inte som täcker den fina tapeten! Tror på att ha en sån mindre form av hatt- och klädhylla, som de nedan. Och ev. nåt skoskåp. Eller så får skorna stå längs golvet och så har jag förvaring med spegel.


   



Älskar dessa reors tid. På Åhlens har de nu köp 3 betala för 2. Så jag kom hem med två nya kuddar idag. Den tredje prylen blev en jeansskjorta i miniformat, till min lilla brorson som ser dagsljuset för första gången i april


   



Tycker det är så tokigt svårt att hitta snygga tavlor, men denna är riktigt tuff! And I sure could need one, så kass på geografi som jag är.


 


 
Jag och mamma blev så nyfikna på hur det skulle se ut att måla på strukturtapeten så vi gjorde en liten testruta. Syns inte på långt håll, men på nära håll blev det riktigt tufft, der ut som betong, yeay! Men ska pröva en nyans ljusare. Är såååå sugen på att få fint här hemma! 

Av Martina - 15 januari 2012 21:43

Är det verkligen så man säger...? Lät konstigt när jag skrev det. Men jo, nog är det väl så?
Jag har förut tyckt det varit så drygt att vakna tidigt på mornarna, men sen jag upptäckt att det är mycket lättare att städa, greja och fixa är det rätt... behändigt! Jag hinner med rätt mycket när jag väl bestämmer mig för att göra något alls. Mitt motto är "mornar är tråkiga, då kan jag lika gärna göra nåt tråkigt", typ. Så idag har jag fått upp min nya lampa, som visserligen hänger lite snett, men det är ju en pettitess, och satt fast nya benen på min säng. Plus diskat. Så jag känner mig rätt duktig. Sakta men säkert faller bitarna på plats. Ångrar lite att jag inte köpte lampan i cerist eller grönt... Det är ju detaljerna som gör´et! Oh well. Tror förresten inte jag lagt upp bilden på hur himla tokfint det blev med mattan, så smyger in den här under också.

    


Igår var jag och C, min älskade älskling som inte klagade alls när han fick vara min privatchaufför <3, och kollade på väggfärg. Har sen rätt länge bestämt mig för grått, men vem tusan hade annat att det ska vara så svårt att hitta en GRÅ färg. Som inte ser lite för blå, lite för gul, lite för röd, grön eller beige ut?! Köpte hem en liten provburk och målade på en bit kartong och kan ni tänka er, trots den grå-älskaren jag är, jag är rädd att det blir för mycket grått? Vad tror ni? Ni får ha i åtanke att jag har massa lull-lull i cerist, lila och grönt :) Men ändå? Och så ska det väl så småningom komma upp lite tavlor, om jag hittar några jag gillar nån himla gång... Och fina, färgglada gardiner förstås. Kanske att man skulle måla 3 väggar och ha en riktigt härlig, färggrann fondtapet. Nåt som livar upp. Jag hatar ju färglösa tråkiga rum. PS: Jag har inte flera av samma kudde, har bara för många och vet inte riktigt hur de ska placeras :D

 


Sen såg jag i ILVA´s nya reakatalog dessa tuffingar. Nästan så jag blir sugen på att måla min lila... Fast min valnötsbrunsvarta går så fint ihop med mina andra möbler så hoppar nog det. Men lite kul vore det.

 


Tapetfavoriter i repris och möjliga fondväggar i rummet:

      


För ungefär 2.5 h sen satt jag och gäspade och tänkte "Nu borde väl klockan vara 22-23 nånting". Den var åtta. Men nu är klockan 22.22 så nu kan man lägga sig med gott samvete, yeeehooo.

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards