Alla inlägg under mars 2013

Av Martina - 5 mars 2013 22:10

Det är inte mycket jag gillar med Stockholm. Men jag älskar Granit! Så så så tråkigt att det inte finns i Örebro. När jag har lärt mig hur man sköter en butik får jag väl öppna en. Fast jag tror inte det är en franchisekedja. Hur som helst. De har så myyycket snyggt för hemmakontoret / pysselrummet och numera även hallen.
Idag när jag bläddrade genom några nya inredningstidningar som jag lagt på hög till en regnig dag så hittade jag en lampa jag måste ha! Perfekt för mig som inte riktigt har nån bra hobbyplats med en flyttvänlig (och APSNYGG) industricool lampa.


 

Förutom Granit är det väl eg. bara 2, nej 3 saker jag gillar med Stockholm. In & Finn. King Carlos. Och Fru Duva - som jag snart ska besöka och få en skönhetsbehandling (läs tatuering). Senast idag gjorde hon en helt faaabulous uggla så jag kunde inte valt nån bättre.


Annars har jag haft en lugn dag, minst sagt. Vaknade, efter att knappt ha somnat, vid 2 imorse med migrän. Lustigt nog tänkte jag häromdagen att det är märkligt att jag inte fått migrän. Har lärt mig känna igen tecknena. Och mental stress brukar vara det vanligaste. Det behöver inte ens vara tråkiga saker jag inte kan sluta tänka på, utan hjärnan blir helt enkelt överhettad. Jag kan inte stänga av och sover illa.


Men dagen var inte helt bortkastad. Jag tvättade i lugnt tempo så har nu rena kläder igen, yeay. Och så har jag scrappat lite och räknat några mattetal. Men då kom migränen tillbaka så la ner det illa kvickt. Nä det gjorde den inte, men den hade kunnat göra det.. Matten är en av de saker som stressar mig.
Har idag lärt mig göra både Never ending card och Secret door card. Och så prövade jag tipset jag fick på mässan - embossa med hjälp av brödrosten. Funkade alldeles utmärkt. Och så fick jag två sidor gjorda på ett projekt som jag tyvärr inte kan visa upp än på ett tag.

Fick en snabbvisit av motti också och det är ju alltid väldans trevligt <3


Onsdag imorrn. Heja heja!

Av Martina - 3 mars 2013 19:43

Jag är trött. Igår hjälpte vi mamma att flytta från 9 till 18. Möblerna fick de stora starka karlarna ta hand om. Men det fanns gott om lådor och påsar må ni tro. Hua! Nästan så man tappade flyttsuget. Nästan.
Och idag blev det ju ingen sovmorgon för idag väntade scrapbookmässa i karlstad. Satan i gatan vad roligt det var. Kul att de nåt annat än panduros grejer. Titta, klämma, inspireras. Blev gaaaaanska dyrt för min del. Har inte vågat räkna riktigt hur dyrt. För de som tycker sånt här är skoj tänkte jag slänga upp lite bilder, sen måste jag räkna lite matte. Blä.
Skulle ju hellre göra nåt med alla nya fina papper! Har provkört min nya pappersskärare, en Fiskars. Löjligt stor skillnad på min gamla skrutt som man fick dra fram och tillbaka 10 ggr och knappt då blev det cuttat.


Lite missvisande färger på papprena. Förutom de i "vintage"stil är inga bruna :P  

     
           


Där har vi alltihopa. Dagens "fynd" består alltså av:

- Ca 40 papper

- En pappersskärare

- En cirkelpunch
- Gesso
- Lila metallicfärg
- Clear embossingpulver
- 4 templates
- 2 paket med stämplar
- Kugghjulsdekorationer
- Lås
- Gångjärn
- Bokstavsklistermärken
- En canvas. Jag ska ge mig på lite mixed media art hade jag tänkt!

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards