Alla inlägg under september 2013

Av Martina - 11 september 2013 18:50

Åh om man ändå vore rik. Satan i gatan vad brutalt snyggt man skulle ha det hemma. Mycket av det jag gillar är ofta så himla dyrt, eftersom jag är stort fan av industristilen. Men, ibland finns det ju faktiskt guldkorn på billiga ställen. Som Rusta. De har förvånansvärt mycket snyggt just nu. Se tillexempel dessa görsnygga tapeter:

      


Nu har ju våran nya lägenhet faktiskt helt okej tapeter. Lite trist att de är vita, men de är diskreta och ljusa och det är bra. Men har man redan fina väggar finns ju annat man kan göra med tapeter. Jag har en dröm om att tapetsera nån möbel. En byrå eller liknande. Kolla här liksom, föööör snyggt! http://pinterest.com/pin/217932069438509016/ Där ligger ju dock Rustas tapeter i lä. Men budgetalternativ är budgetalternativ. Tror man kan ta Rustas och få nåt liknande med t.ex Tim Holts Distress Stains.


   
Även dessa finns just nu på Rusta. Inte typiskt industri, men ack så snyggt. Allt kan ju faktiskt inte vara industri. Jag vill ha ett mysigt hem, inte en industrilokal. Tror jag kan få till en snygg kombination av industriellt och nåt jag hatar att älska - grafiskt. Eller vi, jag ska ju faktiskt gå och bli sambo igen. Men jag tror inte han tänker lika mycket på dessa saker om dagarna som jag hehe.

Jag känner mig brutalt redo för nytt, i inredningsväg. Sista typ... 5-6 åren har mitt hem skrikit Indiska med allt lila, cerist och limegrönt. Nu är jag redo för nåt mer strikt och hårt. Gult och grått! Kan banne mig inte få nog av det. Gärna med lite ljusturkosa detalj. Den som är gammal nog tänker 50talsfik. Och ja, lite så är det ju faktiskt. Men i modern tappning! Bara måste visa lite sånt också... Dreggel dreggel...

  


Och lite industri. Märk hur bra industri gör sig ihop med lite grafiskt på sista bilden! Mumma!

   


Måste gå och torka mig om munnen.
Laters!

Av Martina - 3 september 2013 11:45

Nu är det då äntligen dags. Christer ska bli min sambo. Vi ska träffas varje dag. Och lyxa till det med vardagsgrejer. Som att storhandla tillsammans! Inget mer "fan, jag hade visst ingen mjölk, det var hemma hos honom det fanns massor" och sånt. No more!

Vi har fått en trea ubercentralt, 2 min från ytterdörr till örebrobussen. En 3a. Lite knasig och på sina håll t.o.m ful, men helt fantastisk ändå! Det fantastiska är väl kanske egentligen att jag efter års drömmande SKA FÅ MITT PYSSELRUM! Iiiiih, så spännande! Skulle nog kunna skriva 17 blogginlägg idag, för jag är så inspirerad nu när man ska flytta. Men detta inlägg tillägnas helt och hållet mitt (förlåt, VÅRT - C pysslar faktiskt också ibland) blivande pysselrum.

Först en bild av hur lägenheten är planerad (på ett ungefär, det är inga riktiga mått och så utan bara en skiss jag gjort själv i det fantastiska paint, redan delvis möblerad som ni ser haha):

 
Pysselrummet kommer då förstås vara det lilla till vänster, direkt när man kommer in i lägenheten. Där tänker jag ockupera ett hörn, så man kan ha massa prylar på ena bordet och själva "bygget" på det andra och bara vrida sig däremellan. Får tyvärr inte heeeela rummet för mig själv - Christers databord ska också stå här. Kan inte påstå att jag gillar det, men hellre här är nånstans ;)



Den ABSOLUTA drömmen vore ju att ha möbler som dessa, men de kostar satan så det blir det inte.


             
Jag vill ha allt organiserat. Gärna mycket ;) Men snyggt, överskådligt - enkelt att hitta. Fräscht liksom.


       
Pysselrummet är inte så stort, så jag vill utnyttja väggarna ordentligt. ÄLSKAR pinboarden! Men den där man förvarar lego är nästan lite för bra för att vara sann. Folk är så fiffiga. Denna hittade jag på ikeahackers.net som jag blivit helt uppslukad av! Hur bäst är man inte som kommer på att göra detta av en sänggavel, plastlådor och papperclips?! Synd bara att IKEA slutat med de vita... :(


     
Men ibland kan jag också bli totalt vrålkär i att kunna gömma alltihopa! Så inte helt uteslutet att fixa nån sån här förvaringsmöbel.


En sån här ska jag ha. Packa på allt man vill ha och dra med sig. Gaaaah! (Mest för att den är assnygg, kommer inte ha så långt att gå mellan bord och förvaring haha)

 

Längtar tills vi kan åka dit och mäta ordentligt!

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards