Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Industrifrossa är roligare än feberfrossa

Av Martina - 17 oktober 2012 09:37

Gick hem från jobbet i måndags, kände mig riktigt risig. Skakig, frysig, dålig och seg i största allmänhet. Visade sig att jag skulle åka på en riktig jäkla skitförkylning med feber, brist på röst och hela paketet.



Uttråkad som jag är tänkte jag blogga lite. Halkade in på pinterest igår och fattade äntligen vad det var. Och vilken fantastisk källa - till allt! DIY´s, inredning, grafik, allt! Så för en gångs skull hittade jag massa fina industriinteriörer / detaljer. Inte sån där lame fransk romantisk stil som inredningstidningarna insisterar envist på att kalla "industristil", ni vet den med bäddkläder i lin med uttryck i snirkliga bokstäver och ett schabby chikt sängbord varpå det står en zinkkruka med blommor i. Utan den riktiga, råa, hårda, helt fantastiska industristilen. Så nu ska vi frossa ordentligt.



Börjar med tuffa lampor. Mina trogna följare vet ju hur lampgalen jag är. Huuuur snygg är inte lampan / bokhyllan i mitten?! Kan man köpa såna rör på Bauhaus eller? (Lampa 3 är kanske inte jätteindustri just, men beroende på konsoll kan den nog bli. Bra inspiration hur som helst)



     



Några allmänt snygga interiörer:


                         



Schyssta detaljer. Love love love alltihopa, men kanske klädhängaren lite extra. Det är vid såna här tillfällen jag önskar man kunde nåt om snickeri.


                 



Så nu önskar jag mig i julklapp en gigantisk lägenhet med högt i tak, stora spröjsade fönster, gärna ett coolt loft eller så. Och det får gärna finnas nån tegelvägg. Träbalkar i taket, givetvis. What else... Jo just, masssa pengar så man har råd att köpa och göra vad man vill. Och så en sambo, Christer förstås. Åh mitt drömboende ligger så långt bort :(



I övrigt har jag fått förlängd visstidsanställning, så nu har jag jobb till sista augusti nästa år, ljuvligt! Så NÅGRA fina prylar ska jag nog lyckas köpa... Råkar veta att nice ute i Marieberg har riktigt balla industri-lampor ibland... Men först och främst blir det körkort! (Förhoppningsvis). Det närmar sig med stormsteg. 12e - 23e kör jag intensivkurs i Karlstad och veckan efter där har jag både teori och uppkörning. Spännande värre!

Nu ska jag käka frukost. Har fått matlusten tillbaka så det går åt rätt håll med skitförkylningen iallafall!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 4 mars 2016 08:53

Hej och välkoma till min oerhört ouppdaterade inredningsblogg. Det blev lite många bilder och så, så tänkte att det smidigaste är att göra detta i ett blogginlägg. Så här gör jag mina egna labels, finns kanske smidigare sätt men detta funkar för mig ...

Av Martina - 9 juli 2015 10:14

Hoppla hej, var ett tag sen jag uppdaterade den här bloggen. Inredning och annat skoj är inte riktigt prio när man inte kan köpa nåt, men nu jobbar jag för stunden på IKEA så har både lite pengar över och inspiration! :)Idag tänkte jag dock visa mass...

Av Martina - 22 oktober 2013 11:18

Har väl inte direkt nåt speciellt att skriva om en regnig händelselös (hittills) dag som denna. Sitter hemma, i nya Karlstadhemmet, och gör det jag gör till större delen av dagarna - letar jobb, kollar facebook/pinterest/instagram/mailen 500 gånger, ...

Av Martina - 11 september 2013 18:50

Åh om man ändå vore rik. Satan i gatan vad brutalt snyggt man skulle ha det hemma. Mycket av det jag gillar är ofta så himla dyrt, eftersom jag är stort fan av industristilen. Men, ibland finns det ju faktiskt guldkorn på billiga ställen. Som Rusta. ...

Av Martina - 3 september 2013 11:45

Nu är det då äntligen dags. Christer ska bli min sambo. Vi ska träffas varje dag. Och lyxa till det med vardagsgrejer. Som att storhandla tillsammans! Inget mer "fan, jag hade visst ingen mjölk, det var hemma hos honom det fanns massor" och sånt. No ...

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards