Alla inlägg den 16 juni 2011

Av Martina - 16 juni 2011 09:40

Igår var jag och mamma på landet (Stora Mellösa). Vi körde en kollega till mamma till hennes föräldrar där det fanns massa roligt de skulle sälja. Jag har nu lagt vantarna på 2 zinkbaljor som jag planerar att göra om till sittpallar (se inlägget innan detta för bild). De hade även en underbar gammal ladugårdsdörr som jag gärna vill lägga beslag på och använda till en sänggavel, men de ville kolla att den inte var full med mask innan de sålde den. Frågade karln min som jobbar på Anticimex hur man isf kan bli av med dem, och han sa att det bara var att ställa in dom nånstans där det var varmt så dör de. Sen kanske man kan behandla dörren med nåt, nån som vet vad?




På tal om loppis. Jag och älsken var i Sjötorp för ett litet tag sen och gick på auktion. Jag ropade hem ett bord och en fåtölj i samma stil som vi planerar att göra om. Jag tänker ev. spraymåla bordet svart och byta ut glasskivan mot en skiva med nåt snyggt mosaik-kakel i härlig färg.




Och goda nyheter! Jag missade en visning på en lägenhet här om dagen, en som jag jättegärna ville gå på och min lediga (glömska) bror glömde att gå på den. Hur som helst fick jag mail om att jag nu är etta på den och ska få kolla på den på måndag istället. Det är en skitbra och billig etta på "södermalm".  

 

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards