Alla inlägg den 13 oktober 2011

Av Martina - 13 oktober 2011 19:40

Idag lade jag en andra beställning på elfs sida. 40% rabatt på allt! Det är lite för bra för att motstå... Så jag och Marianne gick ihop och lade en monsterbeställning. En sån beställning som man bara kan lägga när det är 40% på redan jättebilligt smink. Man får så mycket för pengarna! Galet skoj. Och lite farligt. Detta beställde jag, denna gången:

  



Har ju varit i Karlstad några dagar, men idag var jag tvungen för att åka hem och ordna med lite papper till oika myndigheter. Till min stora glädje låg en avi från posten i den stora högen med mestadels skit och det var min första beställning från elf som hade anlänt! Galet bra, beställde i torsdags och det hade kommit fram på TISDAGEN! Har inte hunnit pröva grejerna jättenogrant, men det verkar bra! De ögonskuggorna jag köpte är väldigt pigmenterade, ett av läppglansen är lite mintigt - känns fräscht, glittereyelinerna glittrar på rätt bra och mascaran gjorde mina fransar längre än jag visste att de var ;) Inte så fylliga, men lätt värt 16 kr! Enda nackdelen var att en ögonskugga var förstörd och att läppstiftet inte syndes alla på mina läppar. Men har mailat elf och ska se om jag inte kan få en ny skugga. Imorgon kanske jag visar lite mera av produkterna, hur de ser ut på, om ni har tur ;) Min mobilkamera är ju dock rätt kass och gör inte färgerna rättvisa, så kanske borde låta bli..

Borde ju såklart tagiten bild för att visa förpackningarna grejerna kom i, men blev som ett barn på julafton och slet upp allt hehe. Ska försöka komma ihåg det nästa gång så ni får se.
   

Har varit på stan och fönstershoppat med Tezzi. Blev också lite riktig shopping. elf har visserligen foundation, och moisturiser, men just foundation vill jag gärna köpa "manuellt" så man vet att det blir rätt. Det är nog så svårt i butik så dumt att chansa. Billigt blir dyrt om den är fel. Och med 20% rabatt på Kicks slog jag till på L´OREALs True Match. Det var verkligen en True Match!
Har på sistone youtubat och googlat otroligt mycket om makeup (särskilt elf, såklart :P ) och en tjej vars blogg jag hängt på mycket rekommernderade NIVEAs Soft moisturiser, så högg en på H&M för 20 kr. Ska försöka ge min ubertorra hud en chans till ett bättre liv. Bättre sent än aldrig. Funny story - Tezzi köpte en grej på rea, eller trodde det iaf. Det stod 29 på skylten, hon fick betala 49. Medans jag fick betala 20 kr för nåt som enligt skylten kostade 29.

 


Inte mycket till inredning idag heller... Just nu är smink roligare, det använder jag ju i princip varje dag. Medans lägenhetsletandet står totalt stilla. Eller, letandet står inte stilla, men det går inget bra.


Och just det, jag har fått praktik på en bank. Ska bli vansinnigt spännande att se vad det kan innebära! Kanske är mitt bananskal. Vore på tiden! Ser väldigt mycket fram emot introduktionsmötet på onsdag må ni tro!


Tack och hej, leverpastej.

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards