Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Couldn´t resist...

Av Martina - 17 oktober 2011 11:27

De flesta som känner mig vet att jag är en pysslare. Även om det går rätt mycket i perioder. Det är inte så ofta numera som jag sitter i min ensamhet och grejar, det är roligare att pyssla tillsammans med nån. Mamma blir det oftast :)


Grejen är den att jag har en stor canvas här hemma (70 x 70) som jag planerat att göra nåt snyggt på för att sedan få upp min DIYklocka (från eBay såklart) på. Har inte vetat vad jag vill ha, men nu, efter inspiration från olika håll vet jag, typ iaf.

 

Anyways, finns en stooor trend och väldigt populär hobby som jag stålsatt mig för att inte fastna för, jag vet hur jag blir när jag hittar nåt nytt, vill ha allt - genast!
Men, så var jag hemma hos gullemamma här om dagen och där låg slöjd-detaljers senaste katalog. Bläddrade lite förstrött tills jag hittade en bild. Om ni klickar på bilden för större format ser ni att bakgrunden är betongaktig, men smälter också ihop med snygga mönster.
Så det började alltså med denna bild. Försökte lista ut vad i katalogen som gett sånt resultat, utan lycka. Men då det bara var massa Tim Holtz-grejer runt om forskade jag vidare när jag kom hem. Och då blev jag fast. Tim Holtz är typ... Scrapbookgud. Nån som vet hur man får till sån bakgrund förresten?!




Så nu, några dagar senare har jag spenderat timme efter timme på YouTube, google och ebay och letat inspiration och billig grejer. Det här är ju typ den roligaste formen av pyssel - klippa, klistra, skriva, rita... Och fina papper... <3 Har alltid varit svag för fina papper, och på sätt och vis har jag väl pysslat en del med den allra enklaste formen av scrapbooking men nu vill jag ha mer!! Mer mer mer! Större utmaningar ;)


Mitt första papper till min antagligen kommande samling skrek "ta med mig hem", kunde bara inte låta bli att köpa det. Sista var det också.. Kanske att detta får bli en del av min klocka.

  

Älskar Tim Holtz vintagegrejer. Några favoriter:

  

Igår när C hade åkt hem - ångestsöndag deluxe, hamnade jag på YouTube för inspirationsletande. Hittade lite skoj. Galet många filmer där folk visar sina hemgjorda "minaalbums", förvånansvärt få som faller mig i smaken. Här är ett som jag finner snyggt, även om jag inte skulle välja materialet själv, men många roliga idéer.
http://www.youtube.com/watch?v=YcaWKZ7eC7M
http://www.youtube.com/watch?v=JeKXWBmSf_Q

Plötsligt snubblade jag över olika vikningar, som jag definitivt kommer använda den dagen jag ska göra ett album. Och den dagen kommer, var så säkert. Fick just en strålande idé om ett album att ge bort, men det kan jag inte skriva om, ifall personen i fråga skulle råka läsa detta. Här är olika roliga vikningar och albumidéer:
- 3D popup blomma http://www.youtube.com/watch?v=WUGrIop_pwo
- Gatefold album http://www.youtube.com/watch?v=FSgkq5qc4YU
- Swingcard http://www.youtube.com/watch?v=r2nm8_Nex4A
- Double slider card http://www.youtube.com/watch?v=eUjKlDZqZh8
- Squash book http://www.youtube.com/watch?v=KpMhLsh2cpU
- Waterfall card http://www.youtube.com/watch?v=JNKg_mFKSY0
- Neverending card http://www.youtube.com/watch?v=f8qY3JEe1Y0
- Trishutter card http://www.youtube.com/watch?v=su-3T3sd4r0&feature=related


Nån som vill scrappa...?

 
 
Marianne

Marianne

17 oktober 2011 14:27

Jag har funderat på scapbooking några hundratals gånger, men slutar alltid med att jag inte har råd. Eller så säger jag till mig själv iaf. Kanske mest för att försöka låta bli och att plånboken skulle bli gladare... heh. Men sen när jag är rik. Sen när jag är rik...

Annars tänkte jag om den där bakgrunden, kökssvamp kanske? Kan inte förklara med ord hur jag har tänkt men liksom trycka så där lite. Eller någon annan svamp öf körrs. Eller kanske. Är inte någon målarexpert :P

http://cherryredcupcakes.wordpress.com

Martina

17 oktober 2011 16:43

Ja det ör ta mej tusan ingen billig hobby. Galet dyr faktiskt. Fånigt. Det är ju bara papper. Eller ja, grunden iaf.

Den dagen vi blir rika Marianne, då jäklar... Då ska här shoppas både det ena och det andra!

 
Ingen bild

Andrea

17 oktober 2011 15:20

Den där bakgrunden är bara ett enda papper som ser ut så. Är ganska säker iaf...
Kan fråga min syster? :)
Hon är typ bäst på scrapbooking! Men har nu mest gått över till smycken.

Skitsnyggt papper! Jag har ett med Alice in wonderland-motiv, som jag måste göra nåt med snart... hmm..

Martina

17 oktober 2011 16:41

Jaaa, fråga fråga! Fast det där är ju på en canvas.
Måste ju gå att göra på nåt sätt oavsett vilket :) Såg ett skitsnyggt album nån gjort med halloween in wonderland-tema på youtube, det var riktigt snyggt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 4 mars 2016 08:53

Hej och välkoma till min oerhört ouppdaterade inredningsblogg. Det blev lite många bilder och så, så tänkte att det smidigaste är att göra detta i ett blogginlägg. Så här gör jag mina egna labels, finns kanske smidigare sätt men detta funkar för mig ...

Av Martina - 9 juli 2015 10:14

Hoppla hej, var ett tag sen jag uppdaterade den här bloggen. Inredning och annat skoj är inte riktigt prio när man inte kan köpa nåt, men nu jobbar jag för stunden på IKEA så har både lite pengar över och inspiration! :)Idag tänkte jag dock visa mass...

Av Martina - 22 oktober 2013 11:18

Har väl inte direkt nåt speciellt att skriva om en regnig händelselös (hittills) dag som denna. Sitter hemma, i nya Karlstadhemmet, och gör det jag gör till större delen av dagarna - letar jobb, kollar facebook/pinterest/instagram/mailen 500 gånger, ...

Av Martina - 11 september 2013 18:50

Åh om man ändå vore rik. Satan i gatan vad brutalt snyggt man skulle ha det hemma. Mycket av det jag gillar är ofta så himla dyrt, eftersom jag är stort fan av industristilen. Men, ibland finns det ju faktiskt guldkorn på billiga ställen. Som Rusta. ...

Av Martina - 3 september 2013 11:45

Nu är det då äntligen dags. Christer ska bli min sambo. Vi ska träffas varje dag. Och lyxa till det med vardagsgrejer. Som att storhandla tillsammans! Inget mer "fan, jag hade visst ingen mjölk, det var hemma hos honom det fanns massor" och sånt. No ...

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards