Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Loppis är en bra söndagssyssla

Av Martina - 6 maj 2012 19:48

Idag har det äntligen varit en heldag med fint väder. Så innan middagen hos mor passade jag och min älskade C på att besöka kvartersloppisen i sörby. Köpte 2 filmer för 5 kr styck, en skitsnygg cerise glaskruka för 1 kr och lite kläder till lillkillen Linus (min efterlängtade brorson som lämnade magens trygga vrå för lite mer än 2 veckor sen).


Och igår gjorde vi premiärbesöket på nya affären "nille" på Marieberg. Ett lyckat besök då jag hittade snyggt dubbelfärgat presentpapper (bild 1) och snygga grå lådor till min expedit i hallen (bild 3). Prövade dessutom wrapp-appen för första gången. Så det blev en cerise ljusstake (bild 2) från Indiska för 50kr billigare, appen funkade skitbra! Den lila glasljusstaken (också bild 2) hittade motti åt mig på ovan nämnda loppisen för en femma. Duktig mamma! Grejerna på bild 2 står så tätt bara för att jag gjort plats i fönstret så katten ska kunna sitta och glo. Bara så ni vet...


     



I övrigt är jag kattvakt till världens konstigaste katt. Jättesöt, men hopplöst sur och tjurig och opålitlig. Stryker sig mot en för att sen vända sig om och smälla till en, helt oprovocerat! Börjar tvivla på att jag och Alice blir kompisar under våra två veckor som sambos. Hon är ingen Frasse eller Betty direkt... Saknar dom fortfarande, 2 år senare. Kommer nog aldrig älska en katt som jag älskade Frasse. Han var bara för underbar. Så härligt konstig och knäpp. Och "felgängad" :D (hjulbent fram, kobent bak, ingen svans, höjdrädd och snarkade som värsta snarkaren).


 



Annars har större delen av söndagskvällen bestått av söndagsångest deluxe. Det är såååå dags att bli sambos känner vi, men det lär tyvärr dröja. Men förhoppningen är att vi blir det innan året är slut. Den som lever får se. På tal om att leva. Nästa vecka fyller jag 26. Närmare 30 än 20. Förskräckligt. Inte så mycket åldern, men kan inte påstå att jag är där jag vill vara för att vara 26. Bor själv i en (dyr) etta, ingen bil, inget KÖRKORT, inga roliga resor och äventyr, inget fast jobb. Inte efter augusti iaf. Vill så inte tillbaka till arbetslöshet och fattigdom igen. Usch, fy och blä för det. Oh well, det är ett senare problem. Ska försöka njuta av mitt jobb på Swedbank så länge det går. Det är spännande tider på jobbet nu kan jag säga. Nästa vecka (tisdag) är sista dagen som kassan är öppen på banken, sen tas det bort. Att berätta för folk att det är kort som gäller nu kan vara ganska utmanande. Men för det mesta går det bra.
Och jag har ju Jessica, praktikanten, som jag har väldigt kul med hela dagarna. Och andra kollegor som gör dagarna roliga. För att inte tala om de roliga kunderna. Innan jag började på Swedbank tänkte jag "oj oj, nu får man skärpa till sig", men jag märker att det mer än nånsin är okej att skoja lite med kunderna, det är därför de gillar mig så mycket. Antar jag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 4 mars 2016 08:53

Hej och välkoma till min oerhört ouppdaterade inredningsblogg. Det blev lite många bilder och så, så tänkte att det smidigaste är att göra detta i ett blogginlägg. Så här gör jag mina egna labels, finns kanske smidigare sätt men detta funkar för mig ...

Av Martina - 9 juli 2015 10:14

Hoppla hej, var ett tag sen jag uppdaterade den här bloggen. Inredning och annat skoj är inte riktigt prio när man inte kan köpa nåt, men nu jobbar jag för stunden på IKEA så har både lite pengar över och inspiration! :)Idag tänkte jag dock visa mass...

Av Martina - 22 oktober 2013 11:18

Har väl inte direkt nåt speciellt att skriva om en regnig händelselös (hittills) dag som denna. Sitter hemma, i nya Karlstadhemmet, och gör det jag gör till större delen av dagarna - letar jobb, kollar facebook/pinterest/instagram/mailen 500 gånger, ...

Av Martina - 11 september 2013 18:50

Åh om man ändå vore rik. Satan i gatan vad brutalt snyggt man skulle ha det hemma. Mycket av det jag gillar är ofta så himla dyrt, eftersom jag är stort fan av industristilen. Men, ibland finns det ju faktiskt guldkorn på billiga ställen. Som Rusta. ...

Av Martina - 3 september 2013 11:45

Nu är det då äntligen dags. Christer ska bli min sambo. Vi ska träffas varje dag. Och lyxa till det med vardagsgrejer. Som att storhandla tillsammans! Inget mer "fan, jag hade visst ingen mjölk, det var hemma hos honom det fanns massor" och sånt. No ...

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards