Alla inlägg den 7 februari 2011

Av Martina - 7 februari 2011 18:11

Idag när jag gick igen mina gömmor hittade jag bortglömda skatter. Dels 2 prylhyllor (tyvärr inga riktiga såna fina kast, men för 5 kr styck ska man väl inte klaga) som jag tänkt göra nåt roligt med när jag kommit på vad. 
 
      
Om jag inte minns fel fick jag ge 80 kr för alltihopa (inkl stolen). Det var en loppis jag och 2 kära vänner bara råkade hitta när vi skulle fråga efter vägbeskrivningen till "Lilla Hawaii". Lilla Hawaii fanns typ inte, för den som undrar.


Och så igår snubblade jag över den här bilden:
  
Nåt liknande skulle man ju kunna göra. Eller skriva olika grejer i rutorna.
Sjukt ball "säng" förresten! Jag gillar "man tager vad man haver"-byggen!
Jag har förresten nästan exakt likadan lampa i mitt tak, fast min är vit inuti istället för gul :)


Over and out, igen.

Av Martina - 7 februari 2011 17:33

Var ju på loppis med mor här om dagen. Köpte då en lampa som jag ska försöka byta skärm på, eller jag ska försöka klä om lampan rättare sagt. Ja, skärmen alltså :P Det kanske är helt omöjligt, men enligt http://carnebro.se/blogg/inredning/renovera-en-lampskarm/ verkar det inte så vansinnigt svårt...?
Så idag har jag iaf köpt tyg för detta projekt. Är lite inne på att spreja själva "foten" (som inte är nån fot :P ) svart, vad tros? Eller finns det silver-sprayfärg? Guldäckelsladden får definitivt bytas ut!


Ingen skitbrabild, men tyget får i grönt och turkost.



Och så till dagens tema då: tapeter. Se och njut, det gör jag! Alla förutom den första är av märket Eijffinger.
(Obs! Klicka på bilderna för större format!)
                                     


Over and out

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards