Alla inlägg den 16 november 2011

Av Martina - 16 november 2011 21:00

Har bott här i 1,5 år och ska så fortsätta göra. Trots det tillkommer det nya dilemman, nu när lägenheten blir min. Det brukar kosta att FLYTTA men att BO KVAR har jag inte tänkt på att det ska bli så dyrt. Tapeter och sånt är lyxproblem, men nästa vecka blir jag av med sängen + 2 två skåp som ägs av han jag hyrt av. Och en säng, ja det måste jag faktiskt ha. Åh om jag ändå bara hade pengar. Behöver inte vara rik, men lite mer pengar. Till en säng. Och till mat, en HEL månad. Precis alla utgifter som är utöver räkningarna är mer än jag har råd med. Vill ju inte köpa grejer hur som helst bara för att jag behöver det heller (även om jag hade råd). Vill ha rätt från början.


Har länge velat ha en säng med massa förvaring och jag har på nåt vis fått för mig att jag ska kunna bygga det själv. Fråga mig inte varför. Sist jag snickrade var det väl ett nyckelskåp på träslöjden eller liknande. Jag visste det inte när jag valde till gymnasiet men jag borde så ha gått bygg som jag först kom in på. Har ångrat att jag valde om och gick media så äckligt många gånger. Men men. Shit happens. Och jag var dum som 15åring.
Hur som helst, sitter och filurar. HUR bygger man en snygg och bra sängförvaring? Jag har läst om folk som bygger den av köksskåp. Borde la funka. Eller byråer? Det största dilemmat (förutom brist på pengar till material) är att jag saknar kunskapen om hur jag vet ifall sängen är stabil. Liksom, hur vet jag att jag inte brakar igenom...? Eller att den inte lossnar från väggen och välter haha. Eller något annat dumt.


Har inte hittat så jättemånga snygga såna här förvaringar men på Styleroom (http://www.styleroom.se/album/2255) har jag snubblat över denna som är lite av min "idol" av sängförvaringar:
  



Och här är en ful skiss, gjord i paint haha, på hur jag vill ha, typ. Några BESTÅdörrar och lite brädor & skruvar så är det klart, right? ;)
    


Om det inte vore för C skulle jag nästan vilja skippa att ha säng och sova i soffan, det gör jag i princip alltid när inte C är här. Sängen känns sorglig och stor trots sina ynka 120 när jag sover själv. Den är inte värst bekväm heller. Men min soffa kan man inte sova två i, så det får bli en säng ändå. 
Får börja med att köpa en madrass tror jag. Och det ska jag ev. göra i början av nästa vecka. Begagnad förstås. Lite småäckligt.

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards