Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Martina - 21 augusti 2011 20:58

I brist på inspiration efter en tokseg dag kommer detta mest handla om saker jag väldigt gärna vill ha. Har försökt hitta roliga sidor idag om den inredning jag är intresserad av, industri och asiatisk men det är svårt att hitta inspiration om just dom tycker jag. Styleroom är inte mycket till hjälp heller, det mesta ser likadant ut där.


  
Skulle nog inte vilja ha det blått, även om det gör sig jäkligt bra på detta skåp, men snyggt är det!




Så tufft soffbord. Skulle sååå lätt kunna tänka mig att ha! Rått och snyggt i sin engelhet.



 
Snyggare gungstol får man leta efter?! Såg den och soffbordet här ovan på en "internetloppis". Eller loppis, det var allt annat än billigt. Men jag sökte på internetloppis och hittade då iallafall sidan i fråga.


    
 
Snygga "arkivskåpsaktiga" skåp verkar svårt att hitta. Vill ha nåt liknande i min fantasipysselhörna. Fast gärna ett ännu större. Detta är från ILVA iaf.




Söker efter en stapelbar pall, perfekt när man bor litet men vill kunna ha hem lite folk ibland. Denna ser riktigt bekväm ut, trots att det är... plåt?


 
Detta är en bild som jag gjorde iordning till 2 annonser där jag eftersöker gamla grejer. Jag har sagt det förut, och trots att jag egentligen inte har sett nåt sånt riktigt så är jag övertygad om att det vore helt vansinnigt snyggt att blanda detta råa med en varm, färgglad asiatisk stil. Måste så utforskas!
Tänk om IKEA kunde haka på den här industritrenden som kommit nu, eller om det kunde vara lite billigare så att JAG hade råd med den. Skulle så gärna vilja att mitt hem såg ut mer som jag vill. Och jag längtar som en jäkla galning tills den dagen jag åtminstone kan ha den färgen eller tapeten jag vill på väggarna. Skulle bli så mycket lättare då. Bo lite större skulle ju kunna hjälpa också.


Insåg nyligen att för att ha en blogg som handlar i princip bara om inredning har jag visat väldigt lite av mitt eget hem - men det är ju just för det där med fula väggarna, de förstör så brutalt. För de som inte vet bor jag i andra hand, i en lägenhet som bara består av såna flammiga 90-talstapeter - ljusblått i kök, gult i hall och orange i rummet. Hade jag vetat att jag skulle bli kvar i mer än ett år hade jag som jag först planerade, garanterat målat om. Men andrahandshyrning är ju lite risky. Ville inte lägga den tiden och pengarna när jag inte vet hur länge jag blir kvar. Och resonemanget är likadant nu.
Men! Misströsta inte. Som om nån skulle göra det :P Här kommer en bild på vad jag själv tycker är ett väldigt fint dekorerat fönsterbräde.


  
Mina favoritfärger: Grönt, cerist och lila (inte nödvändigtvis i den ordningen). Har ju aldrig varit värst tjejig av mig, men med dessa färger känns det faktiskt lite tjejigt och det gillar jag! Åtminstone just nu :)


21.41, då kan man ju snart lägga sig med gott samvete. Jag är så trött på den här dagen, aptråkig. Ser med glädje fram emot måndag. Förhoppningsvis är det klart med visningstid för Kungsgatanlägenheten och det är definitivt en dag närmare en helhelg med min fina karl, vilket var alldeles för länge sen. Dessutom en dag närmare Liseberg och Dublinresan! En bajsig tråkdag som denna är det extra skönt att ha roliga saker att se fram emot.


Men först, några M´s!

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards