Alla inlägg den 31 augusti 2011

Av Martina - 31 augusti 2011 15:38

Sitter och är lite smålycklig just nu. Innanför dörren väntade min bok som var lika bra som jag hoppades på. Och tillochmed lite bättre! Vet inte om jag skrev om det i bloggen men för kanske en vecka sen hittade jag en bild på internet där nån hade målat en träbyrå så den liknande metall. Så tufft gjort, men då la datorn av och historiken fanns inte. Har googlat flera gånger utan att ha hittat bilden, eller nån sida med liknande grejen. Så gissa om jag blev förvånad och väldigt glatt överraskad när den dyker upp i min nya bok!! HAHA! Fantastiskt. Hon har gjort en skitful träbyrå till en supersnygg "metalbyrå". Bilden nedan är inte så bra, men det ger en liten bild av resultatet iallafall. Måste så pröva det där! Kanske man kan göra sig en snygg tvbänk...  
I boken finns massa pyssel och beskrivningar till hur man gör dom. Kan starkt rekommendera denna bok! För folk som gillar lantligt, schabby chict, industriellt, bohemiskt. "Inred lantligt på ditt eget sätt", av Anna Örnberg.

Av Martina - 31 augusti 2011 09:23

Egentligen kom insikten lite smygande för redan en vecka sen, men bara lite på smyg, idag slog det mig ordentligare - jag ska städa på morgonen. Är ju precis alltid rastlös på morgonen och det finns inget att göra så tidigt, så det är bara då jag är motiverad att göra sånt tråkgöra. Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för SlarvMarre (SlarvMarre är mitt alterego). Ni skulle bara se hur Christers kök ser ut efter att jag gick lös på det imorse!
Med denna nya insikt kanske jag kan lyckas hålla det fint hos mig. Wouldn´t that be something.. Och så glad min mamma skulle bli. Stackarn får allt för ofta höra "NEJ du får inte komma hit, det ser ut som fan", eller "Ja, klart vi ska fika hos mig, måste bara städa först... Så ska ka vi säga om... 3 veckor?" Haha det där sista säger jag inte, men ni förstår säkert jargonen.

Har varit hos C några dagar och av nån anledning känns det riktigt spännande att åka hem idag. Vad har jag fått för post, i vilket skick lämnade SlarvMarre lyan, finns det tvättid (det måste det göra) osv. Krävs inte så mycket när man är rastlös, vilket jag verkar vara konstans såvida inte C är i närheten. Han är mitt bot på tristess och bitterhet. Tur att jag kommer tillbaka senast fredag, så jag inte hinner bli mitt andra alterego Surskalle. Åh, jag älskar min Christer.

Om en vecka vaknar jag, Erica och Emmi upp för första gången på IRLAND! Tillsammans med alla andra människor som också gör det förstås. Emma, t.ex, som vi ska hälsa på :) Ska bli så satans roligt!

Eftersom detta är inredningsblogg får jag väl slänga med lite fina grejer, helt ogenomtänkt och sådär, men det får vara så ibland tycker jag. Hmm, vad ska vi ta...
Oh jag vet, fina lampor! Det kan man aldrig få för många av... Har nog lite av en lampfetisch. Nej så klart inte, jag tänder (garv) inte sexuellt på lampor. Men jag gillar dom!

   

Först ut är en gammal "worklamp". Den heter Cleveland och finns hos HouseDoctor. Underbara HouseDoctor... Nummer två, en blocklampa från Designhouse Stockholm. Inte så snygg egentligen, men ändå tilltalande? Tror att den kan lysa rätt häftigt. Säkert fin liggandes på en tv-bänk...

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards