Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Martina - 26 augusti 2011 10:00

Har ju tjatat i det oändliga om lägenhetsvisningen på Kungsgatan. Blev gaaanska besviken kan jag säga. Utöver mig var det bara två andra som dök upp, varav den ena inte verkade ett dugg intresserad efter att ha sett insidan.

Can´t blame her:
- I köket fanns ett pyttelitet kylskåp, och i kylskåpet ett ännu mindre (obviously) frysfack. Nog för att jag inte är så förtjust i eller bra på mat, men det är ju bra om man kan HA mat :P Ingen fläkt i köket heller. ...Å andra sidan är mitt nuvarande kylskåp i princip tomt och vad gäller frysen behöver man kanske inte ha mer än det man ska äta i några dagar framöver?
- Längs den ena av 2 möblerbara väggar satt 4 garderober, fastborrade och dessutom typ... fastspacklade. Ja ni vet så där okäckt. Vilket gör det mycket svårare att möblera vettigt.
- Apfula golv.
- Tråkigt badrum.

På plussidan:
+ Läget
+ Bo nära Hanna, hihi
+ Billig hyra!!!
+ Högt i tak
+ Spröjsade fönster <3

+ Kök med plats för ett ordentligt bord
+ Har nog potential om man är lite fiffig av sig. Jag är inte så fiffig av mig dock. Tror jag. Idéer har jag, men att bygga dem... Där blir det svårt.

Tackade ja nu iaf, så vinner jag lite tid att fundera..

  Här är en liten idé om hur man kunde möblera. Garderoberna står alltså där dom står, blä. Med lite speglar på sängens långsida blir det kanske som en walk-in-closet?  Haha ;) Tänkte ha en halvhög loftsäng. Bara så hög att en Tvbänk och tvn ryms under. Säg att den blir kanske... 120 hög eller så. Och givetvis försöka utnyttja allt utrymme under sängen till diverse förvaring. Jag tänker flyttbara "moduler" och kanske nån inbyggd hylla o.s.v Vill ej ha hög loftsäng för de är så förbannat jobbiga att bädda och klättra upp/ner i hela tiden. Verkar det rimligt? Eller bara naivt? Jag är osäker, mitt omdöme kanske blockeras av min vilja att ha ett alldeles eget hem att göra fint i? Kommentera gärna, här eller på Facebook!

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards