Alla inlägg den 30 augusti 2011

Av Martina - 30 augusti 2011 10:03

Min hjärna tänker ungefär på 3 saker just nu, och har så gjort en längre tid.
1. Christer 2. Jobb
2. Lägenhet / inredning


Verkar inte som att Kungsgatan blir min nya adress, men oavsett vilket så kommer jag den dagen jag flyttar vilja göra det jättefint, efter att bott i mitt orangea, gula och ljusblåa andrahandshem en längre tid. Då jag hoppades att Kungsgatan skulle bli min och ÖBO skulle tapetsera om hela lägenheten åt mig har jag iaf tittat på tapeter.


Har ju i ett av mina första inlägg ( http://inredningojag.bloggplatsen.se/kategori/92169-tapeter/ ) visat en drös med läckerbitar från nederländska (tror jag) Eijffinger. Men här kommer det mera, från bland annat dom. Börjar med dom :) En klar favorit bland tapetskaparna!


Eijffinger, mina damer och herrar, varsågoda:
   
Ur kollektionen "Black and white"


   
Osäker på om randiga tapeter är min grej riktigt... Men snygga är dom! Ur kollektionen "Grand Gala"


          
Ur kollektionen: 1. "Grand Cru" 2. "Twilight" 3. "Porcelain" och 4. "Mystic"
     
Midbec står näst på tur med två trevliga tapeter:
   
Från kollektionerna "Anoushka" och "Inspire"


Tapeten "Linné" från Boråstapeter har jag varit förtjust i länge och tänker mig att den skulle göra sig bra i ett litet kök:
  
Frågan är bara vilken man skulle ha...


 

En annan snygg från Boråstapeter, tror jag, lite svårt att säga utifrån bilden känner jag, Ser ut att kunna vara rätt häftig struktur? Lite betongaktig. Ur kollektionen "Shade" iaf!


Sist men inte minst en tapet från InTrades kollektion "East of Eden" och en från Rusta(!!!)
   
Den från Rusta är kanske lite svårplacerad eftersom den är svart, men sjukt tuff tycker jag! Tänker mig den i en hall!

Observera alla snygga miljöer på bilderna! Tokbra inspiration att glo runt på tapeter må jag säga!


Jag har nog varit inställd på att ha en rätt så lugn tapet, antagligen i en ljusare grå nyans (hatar vitt) så man kan ändra rummet genom att ändra accentfärger, men det är ju helt uppenbart att jag dras åt rätt så murriga /icke-enfärgade tapeter. Spännande värre hur det ser ut i mitt framtida hem. Jag har ingen aning. Bara förhoppningar. Den som lever får se, som jag brukar säga!

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards