Direktlänk till inlägg 31 augusti 2011

gigantisk insikt har nått mig

Av Martina - 31 augusti 2011 09:23

Egentligen kom insikten lite smygande för redan en vecka sen, men bara lite på smyg, idag slog det mig ordentligare - jag ska städa på morgonen. Är ju precis alltid rastlös på morgonen och det finns inget att göra så tidigt, så det är bara då jag är motiverad att göra sånt tråkgöra. Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för SlarvMarre (SlarvMarre är mitt alterego). Ni skulle bara se hur Christers kök ser ut efter att jag gick lös på det imorse!
Med denna nya insikt kanske jag kan lyckas hålla det fint hos mig. Wouldn´t that be something.. Och så glad min mamma skulle bli. Stackarn får allt för ofta höra "NEJ du får inte komma hit, det ser ut som fan", eller "Ja, klart vi ska fika hos mig, måste bara städa först... Så ska ka vi säga om... 3 veckor?" Haha det där sista säger jag inte, men ni förstår säkert jargonen.

Har varit hos C några dagar och av nån anledning känns det riktigt spännande att åka hem idag. Vad har jag fått för post, i vilket skick lämnade SlarvMarre lyan, finns det tvättid (det måste det göra) osv. Krävs inte så mycket när man är rastlös, vilket jag verkar vara konstans såvida inte C är i närheten. Han är mitt bot på tristess och bitterhet. Tur att jag kommer tillbaka senast fredag, så jag inte hinner bli mitt andra alterego Surskalle. Åh, jag älskar min Christer.

Om en vecka vaknar jag, Erica och Emmi upp för första gången på IRLAND! Tillsammans med alla andra människor som också gör det förstås. Emma, t.ex, som vi ska hälsa på :) Ska bli så satans roligt!

Eftersom detta är inredningsblogg får jag väl slänga med lite fina grejer, helt ogenomtänkt och sådär, men det får vara så ibland tycker jag. Hmm, vad ska vi ta...
Oh jag vet, fina lampor! Det kan man aldrig få för många av... Har nog lite av en lampfetisch. Nej så klart inte, jag tänder (garv) inte sexuellt på lampor. Men jag gillar dom!

   

Först ut är en gammal "worklamp". Den heter Cleveland och finns hos HouseDoctor. Underbara HouseDoctor... Nummer två, en blocklampa från Designhouse Stockholm. Inte så snygg egentligen, men ändå tilltalande? Tror att den kan lysa rätt häftigt. Säkert fin liggandes på en tv-bänk...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Martina - 4 mars 2016 08:53

Hej och välkoma till min oerhört ouppdaterade inredningsblogg. Det blev lite många bilder och så, så tänkte att det smidigaste är att göra detta i ett blogginlägg. Så här gör jag mina egna labels, finns kanske smidigare sätt men detta funkar för mig ...

Av Martina - 9 juli 2015 10:14

Hoppla hej, var ett tag sen jag uppdaterade den här bloggen. Inredning och annat skoj är inte riktigt prio när man inte kan köpa nåt, men nu jobbar jag för stunden på IKEA så har både lite pengar över och inspiration! :)Idag tänkte jag dock visa mass...

Av Martina - 22 oktober 2013 11:18

Har väl inte direkt nåt speciellt att skriva om en regnig händelselös (hittills) dag som denna. Sitter hemma, i nya Karlstadhemmet, och gör det jag gör till större delen av dagarna - letar jobb, kollar facebook/pinterest/instagram/mailen 500 gånger, ...

Av Martina - 11 september 2013 18:50

Åh om man ändå vore rik. Satan i gatan vad brutalt snyggt man skulle ha det hemma. Mycket av det jag gillar är ofta så himla dyrt, eftersom jag är stort fan av industristilen. Men, ibland finns det ju faktiskt guldkorn på billiga ställen. Som Rusta. ...

Av Martina - 3 september 2013 11:45

Nu är det då äntligen dags. Christer ska bli min sambo. Vi ska träffas varje dag. Och lyxa till det med vardagsgrejer. Som att storhandla tillsammans! Inget mer "fan, jag hade visst ingen mjölk, det var hemma hos honom det fanns massor" och sånt. No ...

Presentation


Glad Martina som tänkte starta ännu en inredningsblogg. Men redan så här, alldeles i starten, inser jag att jag kommer sväva ut litegranna. Så det kan komma att handla om annat också. Som tatueringar. Eller nagellack. Eller typ vad som helst faktiskt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards